Wahai para syuhada, terbanglah menuju ke RabbMu dalam keadaan yang gembira

Saturday 27 April 2013

Pesanan ikhlas

A : weh,aku rasa kan dunia ari ni tunggang terbalik lah
B : maksud kau?
A : ye la.. sebab zaman sekarang ni yang haram ditunaikan,yang diwajibkan diabaikan..
B : tu lah.. macam-macam la zaman sekarang ni.. yang paling aku pelik kan,orang bukan islam dah mula belajar tutup aurat,orang islam pula belajar dedah aurat..
A : aku rasa la kan,kita selaku umat islam beri bimbingan untuk bukan islam yang mula berjinak-jinak menutup aurat untuk mempelajari islam.
... B : yep,macam mana lak dengan yang dedah aurat tu??
A : kita boleh nasihatkan dia,kalau mereka tak nak dengar,kita berdoa pada Allah agar pintu hati dia terbuka untuk menutup aurat kembali,dan bagi bukan islam kita doakan agar hati dia terbuka menerima islam..
B : Ameen :)

3 comments:

  1. cuba bykan artikel bro sehari satu arkitel
    blog nie tema keagamaan so good job...
    http://long-cham.blogspot.com/2013/05/memburung-pepagi2-buta.html

    ReplyDelete
  2. kena amalkan amar akruf nahi mungkar selalu ni..kena slow motion sikit utk org2 yg keras kepala ni ^_^ neway nice entry!

    ReplyDelete
  3. Terima kasih kerana memberi komen yang membina.. Saya memang mahu memberi entry selalu tetapi saya tiada masa untuk membuatnya.Apa-apa pun saya akan cuba

    ReplyDelete