Wahai para syuhada, terbanglah menuju ke RabbMu dalam keadaan yang gembira

Monday 8 September 2014

Ku bertemu kekasih hatiku

Assalamualaikum...

Al Jamaaaahhhh,... Alhamduuuuulillaaahhh

Post paling istimewa bagi saya,. kerana apabila saya sudah mula mengorak langkah untuk mencintai seseorang.

Memang setiap manusia dianugerahkan sifat sayang dan kasih sesama makhluk,ianya bergantung kepada manusia itu sendiri bagaimana membentuk satu nilai kasih sayang yang suci dan diredhai oleh Allah SWT.

Sebagaimana juga semua orang,saya bertemu dengan seorang nisa (wanita) yang cukup menambat hati saya. Asalnya saya sedar bahawa mungkin ianya mainan syaitan dan lambat laun ianya akan hilang mengikut peredaran masa. Namun saya juga diingati bahawa setiap masa saya akan terbayang wajahnya yang bersih itu.Beliau bagaikan suatu penerang hidup bagi saya dan yang paling hebat sekali,dia merupakan rakan sekelas saya.

Perilakunya dan pekertinya umpama muslimah sejati. Oleh kerana itu,saya takut mengorak langkah lebih jauh kerana saya menghormati beliau. Ada kalanya saya cemburu sedikit apabila dia melayan lelaki lain,dan kadang kala juga saya sedih apabila sehari tidak bertegur dengannya.

Apa yang sedang berlegar dalam fikiran saya hanyalah wajahnya yang bersih. Perwatakannya yang tidak dibuat-buat dan ketekunannya dalam pelajaran benar-benar menambat hati saya. Saya percaya ramai juga yang ingin bersamanya namun saya berdoa agar dia boleh menjadi seseorang yang istimewa buat diri saya

Semuanya ini tidak saya luahkan kepadanya. Umpama teman biasa,saya berlakon untuk menyembunyikan perasaan saya kerana saya tahu apabila diluahkan terlalu awal,maka ianya akan putus di tengah jalan.Jadi diamkan sahaja kerana ianya lebih baik.

Segala peribadinya saya cuba dalami.. Antaranya  dia tak suka makan pedas,lelaki yang merokok,pasangan bermesra2 depan dia.. antara yang dia suka ialah dia suka lagu nasyid berkenaan cinta,suka warna pink,hijau dan banyak lagi.

Sebaik-baik perancang adalah Allah.. moga dialah bakal makmum saya.. in sha allah

No comments:

Post a Comment