Wahai para syuhada, terbanglah menuju ke RabbMu dalam keadaan yang gembira

Tuesday 26 February 2013

Kisah cinta sweet kerana Ilahi

Boy : Awak.. boleh janji dengan saya tak?
Girl : Janji apa?
Boy : Janji dengan saya,selepas kita dah capai cita-cita,kita akan bertemu lagi di sini,di tempat kita berdiri ni.
Girl : Hurm.. baiklah :)

... 10 Tahun kemudian..

Boy : ni awak ke?
Girl : entah,saya masih ingat janji saye dengan seorang lelaki bahawa dia ingin berjumpa saya di sini selepas kami berdua capai cita-cita..
Boy : Oh itulah saya.. Jadi awak kerja sebagai apa sekarang?
Girl : Saya kerja sebagai seorang pegawai kewangan.. Alhamdulillah gaji lumayan.. awak pula?
Boy : saya bekerja sebagai seorang pegawai tinggi TUDM,alhamdulillah gaji saya juga lumayan..
Girl : Baguslah jikalau begitu..
Boy : Awak.. awak tahu tak kenapa saya nak awak janji dengan saya agar jumpa di sini?
Girl : Tak,kenapa??
Boy : Sebenarnya saya sudah lama suka dekat awak,tapi saya mahu mengejar cita-cita dahulu.. saya tak tahu awak sudah beristeri atau belum.. saya cuma menyampaikan isi hati saya..
Girl : *Terharu* awak..,, saya pun suka kat awak juga.. kebetulan saya belum bersuami lagi..
Boy : *keluarkan cincin* , jadi maknanya.. sudikah awak berkahwin dengan saya??
Girl : Saya sudi awk.. *menangis terharu*

2 comments: