Wahai para syuhada, terbanglah menuju ke RabbMu dalam keadaan yang gembira

Wednesday 29 October 2014

Geng pencegah maksiat


"Maka dengan ini,saya akan melancarkan kempen besar besaran dalam membanteras wabak-wabak ikhtilat dalam sekolah kita ini. Saya berharap agar kempen ini mampu dilaksanakan dengan sebaiknya demi menjaga maruah dan kesucian agama kita yang mengharamkan dan mencari vaksin untuk mengelakkan wabak ini daripada berjangkit"

Begitulah ucapan penuh semangat dan tegas daripada seorang pengetua SMK Syeikh Al Hadi. Pegangan beliau terhadap agama Islam sungguh kuat. Oleh yang demikian,beliau rela melaksanakan tanggungjawabnya dengan penuh ikhlas biarpun banyak dugaan yang mendatang. Lantaran daripada ucapan tersebut,guru guru menyokong penuh tindakan berkenaan. Para pelajar pula ada yang menyokong dan ada yang membangkang. Mereka tahu bahawa aktiviti mereka akan diganggu gugat kesan daripada pelaksanaan kempen ini. Malahan menurut pengetua lagi,golongan bukan Islam juga wajib melaksanakan peraturan ini. Ini kerana wabak tersebut boleh berjangkit yang berakar umbikan golongan bukan Islam dan menjangkiti golongan Islam untuk melakukan perkara sedemikian.

Razman : weh,kau setuju tak kalau kempen ni dilaksanakan?

Firuz : aku setuju sangat. Malas gila nak tengok orang lelaki dengan perempuan asyik kihkihkihkih pegang sana sini cubit sana cubit sini. macam nak lempang je.

Razman : bro,jangan marah sangat.. haha akhir zaman kan


Sesudah selesai pengetua berucap,maka pengacara majlis memberikan pengumuman "perhatian kepada nama nama berikut,sila tunggu di tapak perhimpunan. Razman Bin Saad,Firuz al Farabi Bin Khalid (serta 30 orang lain) , tunggu di tapak perhimpunan"

Kawan : habislah korang... kena sebatlah tu.. hahahahaha

Firuz & Razman : =-=*


maka 32 orang yang dipanggil itu segera tunggu dan menantikan apa akan berlaku.. Dan Ustaz Naim memanggil mereka untuk memberitahu sesuatu.

Ustaz : Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh.. saya panggil kamu semua bukan sebab kamu semua bersalah ya. Tapi saya panggil kamu semua sebab kamu semua akan dilantik menjadi pencegah maksiat. Berdasarkan arahan dan kempen yang diadakan mulai hari ini,tugas kamu semua adalah mengacau atau melaporkan budak budak yang dating kat tempat tempat tertentu. Saya dah lihat rekod sahsiah kamu semua. Kamu merupakan insan terpilih untuk tugas ini. Namun pesan saya,jangan beritahu sesiapa tentang operasi kamu dan selalu sembunyikan identiti kamu. baiklah bersurai.


Kawan : Aduh, Man,aku ni dahlah gabra nak kacau orang

Razman : takpe. Aku dengan Firuz boleh tolong.. keh keh keh.

Semenjak dari itu,mereka memulakan operasi mereka. Kebanyakan pelajar panas hati dengan sikap geng pencegah maksiat ini kerana asyik diganggu oleh mereka. Tak kurang pula,ada yang sampai ingin bertumbuk. Lantaran itu,geng pencegah maksiat meminta keizinan untuk menggunakan kekerasan jika perlu untuk mempertahankan diri mereka.

Dalam masa setahun,SMK Syeikh Al Hadi telah diangkat sebagai zon bebas ikhtilat peringkat negeri dan dengan kejayaan itu, geng pencegah maksiat SMK Syeikh Al Hadi meneruskan operasi mereka dalam mengekalkan status zon bebas ikhtilat.

The end..

No comments:

Post a Comment